CAZIN

Trebamo li trčati kad smo bolesni…

Trebamo li trčati kad smo bolesni

Trebamo li trčati kad smo bolesni

Kako je poznato trkači su osobe koji ne vole propuštati treninge pa čak niti kada su bolesni. Zbog toga u nastavku pojašnjavamo kada treba uzeti dan odmora ako ste bolesni, a kada ne!

Većina trkača su u uvjerenju: “Niti kiša, niti snijeg, niti kihanje, niti temperatura neće poremetiti moj plan treninga.” Dolazak zime donosi mnogo problema trkačima koji nastavljaju trenirati po zacrtanom planu, čak i onda kada su bolesni. Često, simptomi nisu izraženi do te mjere da bi vas zadržali u krevetu. Dok vam vježbanje može dati fizički i mentalni poticaj kada se loše osjećate, postoje i situacije kada odlazak na trening može da učini više zla nego dobra.

Dr. sc. Dejvid Niman koji je na čelu Laboratorije ljudskog ponašanja Apalačian Stejt Univerziteta, te koji je pretrčao ukupno 58 maratona i ultramaratona, koristi takozvano “VRAT PRAVILO”. Simptomi koji se javljaju ispod vrata (hladnoća u prsima, bronhalne infekcije, bolovi u tijelu) zahtijevaju ostanak kod kuće i odgodu treninga. Simptomi iznad vrata (curenje nosa, kihanje, sparnost) ne predstavljaju rizik za trkače te se preporučuje odlazak na trening.

Ovaj stav je podržan istraživanjem na Bal Stejt Univerzitetu od strane dr. sc. Tom Vajdnera, direktora istraživanja atletskih treninga. U jednom istraživanju,  Vajdner je uzeo dvije grupe od po 30 trkača i cijepio ih sa virusom gripe. Jedna grupa je sedmicu dana, svakog dana trčala 30 do 40 minuta. Druga grupa je mirovala. Prema Vajdneru, “dvije grupe se nisu razlikovale u dužini i težini prehlade.” U drugom istraživanju, otkrio je da trčanje dok smo prehlađeni ne doprinosi razvoju performansi. Zaključio je da trčanje dok smo prehlađeni — ukoliko se ne forsiramo — korisno za održavanje kondicije i psihičke stabilnosti trkača.

Doktori govore da trčanjem dok smo prehlađeni ipak hodamo (krećemo se)  po tankom ledu. Treba biti jako oprezan ukoliko treniramo a imamo blagi oblik prehlade, jer ona vrlo lako može da preraste u nešto ozbiljnije te da se zakomplicira i utječe na donji raspiratorni trakt i pluća. Upala sinusa utječe na 37 milijuna Amerikanaca godišnje. Simptomi su curenje iz nosa, kašalj, glavobolja i pritisak. Sa sinusnom infekcijom u razvijenom stadiju, malo kome je do trčanja. Ukoliko ipak vam padne na um da biste išli na trening, sjetite se 72-satnog pravila dr. Džefri Hal Dobkena koji kaže: “Nema trčanja tri dana.” Čak i bez prisutnosti prehlade, govori dr. Dobken, neke sinusne infekcije izložene napornom treningu mogu dovesti do upale pluća ili u najgorem slučaju zatajenju raspiratornog trakta.

Nije iznenađenje činjenica kako zimski vremenski uvjeti povećavaju rizik upale sinusa. U suhom zraku, usna i nosna šupljina gube vlagu, što izaziva iritaciju. “Sinusi trebaju vremena da se oporave”, govori dr. Dobken, “isto kao koljena ili stopala.” Stoga, dr. Dobken preporučuje traku za trčanje za vrijeme zimskih dana.

Druga opcija za osobe sa uplom sinusa jeste trčanje u bazenu. “Voda dodaje vlagu nosnim šupljinama”, govori dr. Džon J. Jakobsen. Više se preporučuje trčanje u bazenu, nego plivanje jer u bazenima se nalazi hlor koji može biti iritantan za nos.

Ukoliko i dalje niste sigurni da li trebate ići na trening, izmjerite svoju tjelesnu temperaturu. Ako je povišena, preskočite trening. “Neke osobe smatraju kako temperaturu mogu iznojiti trčanjem”, govori Niman. “To nije tačno. Trčanje ne pomaže imunološkom sistemu da se bori protiv temperature.”

Niman je to iskusio na svojoj koži, kada je otišao na trening dok je imao povišenu temperaturu. Nakon toga su mu se javili simptomi hroničnog umora. “Svakog dana se budio sa bolovima u zglobovima”, govori Niman. “Kada je pokušao trčati, posrtao je i padao. Na kraju liječnici su zaključili kako je Niman imao “postvirusni sindrom”, labilno stanje pogoršano trčanjem.

Ipak, ova vrsta sindroma je jako rijetka ali se javlja kod osoba koje trče dok su bolesne. “Trčanje dok imamo temperaturu i gripu, samo pogoršava simptome”, govori Niman, “što može dovesti do drugih komplikacija.” Tokom vježbanja, vaše srce pumpa veliku količinu krvi iz vaših mišića do kože, rasipajući toplotu koju vaše tijelo stvara. Ukoliko imate povišenu temperaturu, ona će se još više povisiti, a vaše srce će se još jače naprezati da održi temperaturu. U pojedinim slučajevima ovo može dovesti do nepravilnog rada srca. Virusi mogu utjecati na bol i tromost mišića. Treniranje u tim trenutcima može dovesti do ozljede.

Niman preporučuje da trkači sa povišenom temperaturom miruju dok simptopi ne nestanu, a nakon toka odlazak na lagan, kratak trening. Trebalo bi čekati sedmicu ili dvije, a nakon toga se vraćati naporima kojim smo bili izloženi prije bolesti. U suprotnom rizikujemo da se bolest vrati, govori Niman.

Prije svega treba poštovati tijelo i termometar, a tek onda program koji smo sebi zadali.

A.K. TEMPO

 

Statut
Statut
Id. broj
Id. broj
Nadolazeći događaji

Nema nadolazećih događaja.

Savjeti

  • Copyright © 2012. Sva prava pridržana.