CAZIN

Najbolja hrana za trkače (dio 1)

U sljedećih nekoliko članaka donosimo Vam namirnice koje se preporučuju trkačima kako bi održali svoje zdravlje i dobru formu:

1. Badem

Bademi

Bademi

Trkači bi trebali jesti šačicu badema 3 do 5 puta sedmično. Orasi, osobito bademi, su odlični izvori vitamina E. Istraživanja su pokazala da konzumiranje oraha i badema nekoliko puta sedmično umanjuje količinu holesterola u krvi, spriječava začepljenje krvnih sudova, samim time umanjuje rizik od bolesti srca. Oblik vitamina E koji se nalazi u bademima, zvan gama-tokoferol štiti od raznih oblika karcinoma. Bademi ubrzavaju metabolizam, odličan su antioksidans, te siguran put ka zdravlju. Bogati su zdravim esencijalnim uljima.

 

2. Jaja

Jaja

Jaja

Jedno jaje sadrži 10% proteina koje biste trebali unijeti u toku jednog dana. Proteini koji se nalaze u jajima su najkompletnija vrsta proteina odmah uz one koji se nalaze u majčinom mlijeku. To znači da proteini iz jaja sadrže sve bitne aminokiseline neophodne za oporavak  vaših mišića koji su konstantno u pokretu. Konzumiranjem jednog jajeta dnevno unosimo ukupno 30% dnevne količine vitamina K, koji nam je neophodan za održavanje kostiju zdravima. Jaja također u sebi sadrže kolin i lutein. Kolin je sastojak koji pozitivno utječe na mozak i potpomaže boljoj memoriji. Lutein je pigment za zdravlje očiju. Ne biste se trebali plašiti holesterola iz jaja, jer istraživanja su pokazala, da veću mogućnost od kardiovaskularnih bolesti imaju osobe koje ne konzumiraju jaja.

3. Slatki krumpir (batat)

Batat

Batat

Prava je riznica antioksidansa, prvenstveno beta-karotena te vitamina C i E. Pečeni batat srednje veličine sadrži trostruku količinu vitamina A od dnevno preporučene, te polovicu vitamina C i trećinu vitamina E od dnevno preporučenih količina. Također je bogat izvor kalija, dijetalnih vlakana, vitamina B6 i folne kiseline, a istovremeno je niskokaloričan te idealan za dijabetičare. Može se slobodno reći da je batat hrana za dušu i tijelo. Beta-karoten, kalij, folna kiselina i vitamini B6, C i E utječu na smanjenje povišenog krvnog tlaka i protok krvi kroz arterije, beta-karoten, folna kiselina i vitamin C istovremeno imaju snažno antikancerogeno djelovanje, dijetalna vlakna štite od kroničnih bolesti srca i povoljno utječu na probavu, a vitamini A, B6, C i E te željezo jačaju imunitet organizma. Beta-karoten se u jetri pretvara u vitamin A koji je bitan za dobar vid i zdravlje očiju. Folna kiselina i vitamin B6 djeluju kao antidepresivi te doprinose dobrom raspoloženju, folna kiselina poboljšava pamćenje i ublažava simptome demencije. Batat je također idealna namirnica za sportaše i osobe izložene većim fizičkim naporima jer brzo nadoknađuje potrošenu tjelesnu energiju.

4. Narandža

Narandža

Narandža

Konzumiranjem naradže kod trkača se umanjuje mogućnost bolova u mišićima nakon napornih treninga. Samo jedna narandža sadrži preko 100% dnevnih potreba našeg organizma za vitaminom C i snažnim antioksidansom. U narandži se nalaze i dijetarna vlakna, vitamin B1, kalijum, vitamin A, kalcijum, folati i vrlo malo kalorija. U 130 g ovog sočnog voća se nalazi samo 60 kalorija. Ovo narandžu čini savršenom voćkom za užinu ili ukusan doručak koji daje energiju. U kori narandže je pronađen spoj herperidin. On umanjuje holesterol i regulira visok krvni pritisak.

 

Statut
Statut
Id. broj
Id. broj
Nadolazeći događaji

Nema nadolazećih događaja.

Savjeti

  • Copyright © 2012. Sva prava pridržana.