CAZIN

Najbolja hrana za trkače (dio 2)

Crni grah u konzervi:

Crni grah

Crni grah

Jedna šalica ovog graha nam daje  30% proteina , 60% vlakna (većina njih je tipa koji umanjuje holesterol u krvi), 60% folne kiseline, od količine koja nam je neophodna u jednom danu. Također opskrbljuje nas vitaminom B koji igra ključnu ulogu u zdravlju srca i cirkulaciji. Crni grah sadrži antioksidanse i istraživači smatraju da upravo ovaj trio antioksidansi, folna kiselina i vlakna uveliko utiču na smanjenje nivoa holesterola i umanjuju rizike oboljenja srca. Crni grah i ostale mahunarke su hrana niskog glikemijskog indeksa, što znači da se ugljikohidrati iz njih polako puštaju u organizam. Hrana niskog glikemijskog indeksa može da služi za regulaciju šećera u krvi i povećava performanse kod ljudi zbog stalnog oslobađanja energije.

Mješavina zelenih salata:

Mješavina zelenih salata

Mješavina zelenih salata

Umjesto korištenja jedne vrste zelene salate, preporučuje se mješavina više vrsta zelenih salata, poput radiča, lista maslaca, kovrdžave endivije i matovilca. Svaka vrsta nudi jedinstven spoj fitonutrijenata koji prema procjenama istraživača mogu da spriječe razvoj nekih dobnih bolesti, poput Alzhajmerove bolesti, raka, bolesti srca i dijabetes. Ovi fitonutrijenti se također ponaašaju kao i antioksidansi koji štite mišiće od ozljeda nako nekih iscrpljujućih treninga

Losos:

Losos

Losos

Riba je izuzetno zdrava namirnica, a posebno je losos poznat po svojim brojnim dobrobitima. Bogat je proteinima, omega-3 masnim kiselinama te vitaminima i mineralima. Istraživanja pokazuju da konzumacija ove ribe koja živi u morskoj, a mrijesti se u riječnoj ili jezerskoj vodi, doprinosi zdravlju i duljem životu. Sadrži malu količinu žive, stoga se može jesti i više puta sedmično. Omega-3 masne kiseline u lososu pomažu boljem radu mozga i poboljšavaju pamćenje, a uz vitamine A i D, aminokiseline i selen, štite živčani sustav. Losos ima i učinak antidepresiva, a konzumiranje ove ribe pomaže u sprječavanju Alzheimerove i Parkinsonove bolesti. Losos se preporučuje jesti u trudnoći jer pomaže u razvoju dječjeg mozga. Protein koji se nalazi u lososu lakše se probavlja i apsorbira u tijelo, a ne sadrži sastojke koji uzrokuju nastanak raka, što je slučaj s drugim izvorima proteina. Losos je bogat vitaminima A, B i D, mineralima kalcijem, željezom, fosforom i selenom, koji su važni za razvoj tkiva, kose i noktiju. Važan sastojak su bioaktivni peptidi, od kojih posebno kalcitonin koji jača kosti. Losos je bogat zdravim omega-3 masnim kiselinama, a EPA i DHA kiseline štite kardiovaskularni sustav. Jedenje lososa dva puta tjedno pomaže u sprječavanju nastanka infarkta, moždanog udara, aritmije, visokog krvnog tlaka i smanjenju visoke razine triglicerida i kolesterola. Redovita konzumacija lososa smanjuje rizik od nastanka makularne degeneracije oka koja se javlja u kasnijoj životnoj dobi i može dovesti do gubitka vida. Pomaže kod sindroma suhih očiju te poboljšava vid. Omega-3 masne kiseline u lososu potiču proizvodnju kolagena i vlakna elastina u koži, koji doprinose mladolikom izgledu kože. Losos je odličan i za zdravlje kose, jača je i sprječava gubitak kose. Losos sadrži triptofan, prirodni sedativ koji uzrokuje pospanost i pomaže ljudima koji pate od nesanice da brže zaspe. Losos sadrži visoku razinu omega-3 masnih kiselina, vitamina D i selena koji su povezani sa smanjenjem rizika od nastanka nekih vrsta raka uključujući rak dojke, prostate i debelog crijeva. Omega-3 masne kiseline, vitamin D i selen povećavaju učinak inzulina, naime olakšavaju apsorpciju šećera i tako smanjuju razinu šećera u krvi.

literatura: http://www.she.hr/losos-zasto-je-zdrav

 

Statut
Statut
Id. broj
Id. broj
Nadolazeći događaji

Nema nadolazećih događaja.

Savjeti

  • Copyright © 2012. Sva prava pridržana.