CAZIN

Najbolja hrana za trkače (dio3)

Kruh sa cijelim sjemenkama:

Kruh

Kruh

Trkači trebaju najmanje 3 do 6 unca (1 unca = 28,35g) cjelovitih žitarica dnevno da unose u svoj organizam.  Konzumiranje kruha sa cijelim sjemenkama je jedan od načina kako zadovoljiti tu potrebu. Ovaj kruh je također dobar za osobe koje vode računa o svojoj težini. Istraživanja su pokazala kako osobe koje jedu kruh sa cjelim sjemenkama dobivaju manje na težini od onih osoba koje u prehrani koriste rafinirani kruh sa raznim aditivima. Konzumiranje kruha sa cijelim sjemenkama smanjuje rizik od metaboličkog sindroma za 38%, kojeg karakterišu trbušne naslage sala, niski nivoi dobrog holesterola, te visok postotak šećera u krvi. Sve ovo dovodi do povećanja rizika od bolsti srca i karcinoma.

Mješavina zamrznutog povrća:

Zamrznuto povrće

Zamrznuto povrće

Istraživanja pokazuju da konzumiranje antioksidansa, kao što su beta karoten i vitamin C, mogu umanjiti bolove u mišićima nakon napornih treninga umanjujući upalu koju uzrokuju slobodni radikali. Mješavina zamrznutog povrća nudi potencijalnu mješavinu antioksidansa, tako što uključuju crvene i žute paprike, luk, kinesko zelje, soju. Mješavina zamrznutog povrća nam nudi bržu pripremu, a sadrži približno iste nutritivne vrijednosti kao i svježe povrće.

Tjestenina sa cijelim sjemenkama:

Tjestenina

Tjestenina

Tjestenina je već dugo vremena trkačev najbolji prijatelj. Ona sadrži ugljikohidrate koji su lako probavljivi, koji će vam pomoći nadoknaditi potrošene zalihe glikogena (energije). Tjestenina sa cijelim sjemenkama sadrži veću količinu vlakana, te vitamine B skupine koji igraju ključnu ulogu u energetskom metabolizmu, kao i razne spojeve koji se bore protiv bolesti. Neke vrste tjestenine u sebi sadrže zdrave Omega 3 masne kiseline iz lana uz dodatke proteina koje se nalaze u lećama, kao i mnoge druge sjemenke koje doprinose njenom kvalitetu. Bjelanjak pomaže u ozdravljenju i zaštiti mišića.

 

Piletina:

Piletina

Piletina

Piletina je u svijetu vrlo popularna namirnica zahvaljujući izvrsnom okusu, nutritivnoj vrijednosti i pripremi na bezbroj načina. Kao meso, piletina predstavlja primarni izvor proteina u svijetu, a odlična je zamjena za crveno meso tijekom cijele godine. Studije su pokazale da starija populacija ima smanjen unos proteina, stoga konzumacija pilećeg mesa značajno može poboljšati njihovo zdravstveno stanje. Ljudi koji jedu meso, ali žele smanjiti unos masti, trebali bi jesti piletinu. Najmanji sadržaj masti je u pilećim prsima, a prisutna mast ima manje zasićenih masnih kiselina. Uklanjanjem kože s mesa također se smanjuje i udio zasićenih masti. Piletina je dobar izvor vitamina B kompleksa koji održavaju metabolizam dobivanja energije. B vitamini se nalaze kao kofaktori enzima. Niacin pomaže u pretvorbi tjelesnih proteina, masti i ugljikohidrata u iskoristivu energiju. Također optimizira krvni šećer i štiti od raka. Dijelovi DNK trebaju niacin, a njegov nedostatak, kao i nedostatak drugih vitamina B-kompleksa, direktno se povezuje s genetskim promjenama DNK. Istraživanja iz 2004. u časopisu Journal of Neurology, Neurosurgery and Pshychiatry kažu da hrana bogata niacinom štiti od oboljenja, kao što je npr. Alzheimerova bolest. Također je dobar izvor B-6 vitamina, esencijalnog za metabolizam ugljikohidrata, te održavanje srčano-krvožilnog sustava. Piletina je dobar izvor selena, koji je vrlo značajan za ljudsko zdravlje. Esencijalan je za nekoliko komponenata u glavnim metaboličkim putevima, uključujući hormonalni metabolizam, antioksidativni sistem i imunološke funkcije. Znanstveni dokazi upućuju na povezanost smanjenja razvoja raka i povećanog unosa selena. Selen pomaže kod popravljanja DNK i sinteze oštećenih stanica, a također inhibira širenje stanica raka. Piletinu možete kupiti svježu u mesnici ili smrznutu u svakoj bolje opskrbljenoj trgovini. Nije preporučljivo svježu piletinu čuvati u hladnjaku duže od dva dana, a kuhanu duže od tri dana jer postoji opasnost od kvarenja. I prije i poslije rukovanja svježom piletinom preporučuje se dobro oprati ruke, a meso dobro termički obraditi da se izbjegne zaraza salmonelom. U hladnjaku (≤ 4°C) pileće meso može se čuvati 1–3 dana, mljeveno pileće meso najdulje 1 dan, a dulje čuvanje piletine zahtijeva zamrzavanje. U zamrzivaču (≤ -18°C) pileće meso preporučuje se čuvati do 12 mjeseci (u plastičnoj vrećici), a mljeveno pileće meso 2–3 mjeseca.

literatura: http://www.promess.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=11

Statut
Statut
Id. broj
Id. broj
Nadolazeći događaji

Nema nadolazećih događaja.

Savjeti

  • Copyright © 2012. Sva prava pridržana.